Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia i posiadający kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela.
|
|
|
|
|
|
Wymiar przygotowania pedagogicznego nie dotyczy osób, które uzyskały przygotowanie pedagogiczne przed dniem 31 października 1991 r.
Nowy standard kształcenia – standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela określony w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (ostatnia zmiana wprowadzająca nowe standardy: rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela). Obowiązuje od: 1 października 2023 r. |
Przepisy obowiązujące przed dniem 3 sierpnia 2019 r. –
|
Studia drugiego stopnia prowadzone zgodnie z nowym standardem kształcenia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, na podstawie § 39 ust. 2 pkt 2 i ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2018 r. w sprawie studiów (Dz. U. z 2021 r. poz. 661 oraz z 2022 r. poz. 1869): prowadzone przez uczelnie, które w dniu 1 października 2018 r. prowadziły studia pierwszego stopnia i studia drugiego stopnia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna lub pedagogika specjalna:
|
Studia:
|
Studia podyplomowe:
|
Kurs kwalifikacyjny – kurs kwalifikacyjny w zakresie określonego przedmiotu, określonych zajęć lub przygotowania pedagogicznego, organizowany zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli, którego ukończenie umożliwia nauczycielowi posiadającemu poziom wykształcenia wymagany od nauczycieli danego typu szkoły lub rodzaju placówki uzyskanie przygotowania do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć lub uzyskanie przygotowania pedagogicznego. |
Zakład kształcenia nauczycieli:
|
Specjalnością przygotowującą do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną jest także specjalność oligofrenopedagogika. |
Zakresem przygotowującym do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną jest także zakres:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ZAŁĄCZNIK WYKAZ EGZAMINÓW POTWIERDZAJĄCYCH KWALIFIKACJE DO NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
1. Podstawowa znajomość języka:
1) język angielski:
a) First Certificate in English (FCE), funkcjonujący również pod nazwą Cambridge English: First – ocena A, B lub C, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations),
b) International English Language Testing System (IELTS) – z wynikiem 5,0-6,0 pkt, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations), British Council, IDP IELTS Australia,
c) Aptis (w wersji General, Advanced lub for Teachers) – z wynikiem ogólnym B2, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
d) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) – Educational Testing Service (ETS):
– wersja iBT (internetowa) – z wynikiem całkowitym minimum 72-94 pkt,
– wersja iBT Home Edition – z wynikiem całkowitym minimum 72-94 pkt,
– wersja iBT Paper Edition – z wynikiem całkowitym minimum 72-94 pkt,
e) TOEIC Test – z wynikiem 785-940 pkt z modułu “Listening and Reading” oraz 310-350 pkt z modułu “Speaking and Writing” – Educational Testing Service (ETS),
f) City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Communicator (B2) 500/1765/2, funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) – poziom “Communicator”, łącznie z City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (Spoken) Communicator (B2) 500/1775/5, funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) – poziom “Communicator”,
g) Pearson English International Certificate – wersja papierowa i wersja komputerowa (dawniej Pearson Test of English General lub London Tests of English); Level 3-Edexcel Level 1 Certificate in ESOL International – ocena Pass, Merit, Distinction, Pearson Edexcel,
h) Pearson Test of English Academic – wersja stacjonarna i wersja online, z wynikiem 59-75 pkt, Pearson Edexcel,
i) Versant Professional English Test – Level 2, z wynikiem 58-75 pkt,
j) Versant English Test – z wynikiem 58-68 pkt,
k) JETSET Level 5 – ocena Pass, Merit, Distinction; Pearson LCCI Level 1 Certificate in ESOL International (LCCI IQ),
l) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc English B2,
m) ISE II, Level 1 Certificate in ESOL International – CEFR Level B2;
2) język niemiecki:
a) Goethe-Zertifikat B2, Goethe-Institut,
b) ÖSD Zertifikat B2, Österreich Institut funkcjonujący również pod nazwą Österreichisches Sprachdiplom Deutsch (ÖSD) – poziom B2 Mittelstufe Deutsch, Österreich Institut,
c) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Deutsch B2;
3) język francuski:
a) Diplôme d’Etudes en Langue Française DELF B2, wydawany do dnia 30 września 2020 r. przez Centre international d’études pédagogiques (CIEP), a od dnia 1 października 2020 r. przez France Education international (FEI),
b) Diplôme d’Etudes en Langue française DELF 2nd degré, Centre international d’études pédagogiques (CIEP),
c) Diplôme de Langue Française DL B2, Alliance française (AF),
d) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Français B2;
4) język włoski:
a) Certificato di Italiano come Lingua Straniera (CILS Due B2), Università per Stranieri di Siena,
b) Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana, Livello B2 (CELI 3), Università per Stranieri di Perugia,
c) Certificato di Competenza in Lingua Italiana, PLIDA B2, Società Dante Alighieri,
d) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Italiano B2;
5) język hiszpański:
a) Diploma Básico de Español como Lengua Extranjera (DBE), Instituto Cervantes & Universidad de Salamanca,
b) Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel Intermedio, Instituto Cervantes,
c) Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel B2, Instituto Cervantes,
d) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Español B2.
2. Zaawansowana znajomość języka:
1) język angielski:
a) Certificate in Advanced English (CAE), funkcjonujący również pod nazwą Cambridge English: Advanced – ocena A, B lub C, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations),
b) International English Language Testing System (IELTS) – z wynikiem 6,5-7,0 pkt, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations), British Council, IDP IELTS Australia,
c) Aptis (w wersji General lub for Teachers) – z wynikiem ogólnym C, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
d) Aptis (w wersji Advanced) – z wynikiem ogólnym C1, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
e) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) – Educational Testing Service (ETS):
– wersja iBT (internetowa) – z wynikiem całkowitym minimum 95-113 pkt,
– wersja iBT Home Edition – z wynikiem całkowitym minimum 95-113 pkt,
– wersja iBT Paper Edition – z wynikiem całkowitym minimum 95-113 pkt,
f) TOEIC Test – z wynikiem 945-990 pkt z modułu “Listening and Reading” oraz 360-400 pkt z modułu “Speaking and Writing” – Educational Testing Service (ETS),
g) City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Expert (C1) 500/1766/4, funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) – poziom “Expert”, łącznie z City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (Spoken) Expert (C1) 500/1768/8, funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) – poziom “Expert”,
h) Pearson English International Certificate – wersja papierowa i wersja komputerowa (dawniej Pearson Test of English General lub London Tests of English); Level 4- Edexcel Level 2 Certificate in ESOL International – ocena Pass, Merit, Distinction, Pearson Edexcel,
i) Pearson Test of English Academic – wersja stacjonarna i wersja online, z wynikiem 76-85 pkt, Pearson Edexcel,
j) Versant Professional English Test – Level 2, z wynikiem 76-83 pkt,
k) Versant English Test – z wynikiem 69-78 pkt,
l) JETSET Level 6 – ocena Pass, Merit, Distinction; Pearson LCCI Level 2 Certificate in ESOL International (LCCI IQ),
m) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc English C1,
n) ISE III, Level 2 Certificate in ESOL International – CEFR Level C1;
2) język niemiecki:
a) Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP), Goethe-Institut,
b) Goethe-Zertifikat C1, Goethe-Institut,
c) Deutsches Sprachdiplom Zweite Stufe (DSD II), Kultusministerkonferenz,
d) ÖSD Zertifikat C1, Österreich Institut funkcjonujący również pod nazwą Österreichisches Sprachdiplom Deutsch (ÖSD) C1 Oberstufe Deutsch, Österreich Institut,
e) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Deutsch C1;
3) język francuski:
a) Diplôme Supérieur d’Etudes Françaises DS, Alliance française (AF),
b) Diplôme Approfondi de Langue Française DALF C1, wydawany do dnia 30 września 2020 r. przez Centre international d’études pédagogiques (CIEP), a od dnia 1 października 2020 r. przez France Education international (FEI);
4) język włoski:
a) Certificato di Italiano come Lingua Straniera (CILS Tre C1), Università per Stranieri di Siena,
b) Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana, Livello C1 (CELI 4), Università per Stranieri di Perugia,
c) Certificato di Competenza in Lingua Italiana, PLIDA C1, Società Dante Alighieri;
5) język hiszpański: Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel C1, Instituto Cervantes;
6) egzamin państwowy z języka obcego złożony przed Państwową Komisją Egzaminacyjną powołaną na podstawie zarządzenia nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990 r. w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych (Dz. Urz. MEN poz. 44).
3. Biegła znajomość języka:
1) język angielski:
a) Certificate of Proficiency in English (CPE), funkcjonujący również pod nazwą Cambridge English: Proficiency – ocena A, B lub C, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations),
b) International English Language Testing System (IELTS) – z wynikiem 7,5-9,0 pkt, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations), British Council, IDP IELTS Australia,
c) Aptis (w wersji Advanced) – z wynikiem ogólnym C2, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
d) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) – Educational Testing Service (ETS):
– wersja iBT (internetowa) – z wynikiem całkowitym minimum 114-120 pkt,
– wersja iBT Home Edition – z wynikiem całkowitym minimum 114-120 pkt,
– wersja iBT Paper Edition – z wynikiem całkowitym minimum 114-120 pkt,
e) City & Guilds Level 3 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Mastery (C2) 500/1767/6, funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) – poziom “Mastery”, łącznie z City & Guilds Level 3 Certificate in ESOL International (Spoken) Mastery (C2) 500/1771/8, funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) – poziom “Mastery”,
f) Pearson English International Certificate – wersja papierowa i wersja komputerowa (dawniej Pearson Test of English General lub London Tests of English); Level 5- Edexcel Level 3 Certificate in ESOL International – ocena Pass, Merit, Distinction, Pearson Edexcel,
g) Pearson Test of English Academic – wersja stacjonarna i wersja online, z wynikiem 86-90 pkt, Pearson Edexcel,
h) Versant Professional English Test – Level 2, z wynikiem 84-90 pkt,
i) Versant English Test – z wynikiem 79 i 80 pkt,
j) JETSET Level 7 – ocena: Pass, Merit, Distinction; Pearson LCCI Level 3 Certificate in ESOL International (LCCI IQ),
k) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc English C2,
l) ISE IV, Level 3 Certificate in ESOL International – CEFR Level C2;
2) język niemiecki:
a) Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS), Goethe-Institut,
b) Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS), Goethe-Institut,
c) Goethe-Zertifikat C2 – Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP), Goethe-Institut,
d) Goethe-Zertifikat C2: Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS), Goethe-Institut,
e) ÖSD Zertifikat C2, Österreich Institut,
f) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Deutsch C2;
3) język francuski:
a) Diplôme Approfondi de Langue Française DALF, Centre international d’études pédagogiques (CIEP),
b) Diplôme de Hautes Etudes Françaises DHEF, Alliance française (AF),
c) Diplôme Approfondi de Langue Française DALF C2, wydawany do dnia 30 września 2020 r. przez Centre international d’études pédagogiques (CIEP), a od dnia 1 października 2020 r. przez France Education international (FEI);
4) język włoski:
a) Certificato di Italiano come Lingua Straniera (CILS Quattro C2), Università per Stranieri di Siena,
b) Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana, Livello C2 (CELI 5), Università per Stranieri di Perugia,
c) Certificato di Competenza in Lingua Italiana, PLIDA C2, Societa Dante Alighieri;
5) język hiszpański:
a) Diploma Superior de Español como Lengua Extranjera (DSE), Instituto Cervantes & Universidad de Salamanca,
b) Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel Superior, Instituto Cervantes,
c) Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel C2, Instituto Cervantes.
4. Egzamin nauczycielski – państwowy nauczycielski egzamin z języka obcego stopnia I lub II złożony przed Państwową Komisją Egzaminacyjną powołaną na podstawie zarządzenia nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990 r. w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ZAŁĄCZNIK WYKAZ EGZAMINÓW POTWIERDZAJĄCYCH KWALIFIKACJE DO NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
1. Podstawowa znajomość języka:
1) język angielski:
a) First Certificate in English (FCE), funkcjonujący również pod nazwą Cambridge English: First – ocena A, B lub C, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations),
b) International English Language Testing System (IELTS) – z wynikiem 5,0-6,0 pkt, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations), British Council, IDP IELTS Australia,
c) Aptis (w wersji General, Advanced lub for Teachers) – z wynikiem ogólnym B2, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
d) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) – Educational Testing Service (ETS):
– wersja iBT (internetowa) – z wynikiem całkowitym minimum 72-94 pkt,
– wersja iBT Home Edition – z wynikiem całkowitym minimum 72-94 pkt,
– wersja iBT Paper Edition – z wynikiem całkowitym minimum 72-94 pkt,
e) TOEIC Test – z wynikiem 785-940 pkt z modułu “Listening and Reading” oraz 310-350 pkt z modułu “Speaking and Writing” – Educational Testing Service (ETS),
f) City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Communicator (B2) 500/1765/2, funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) – poziom “Communicator”, łącznie z City & Guilds Level 1 Certificate in ESOL International (Spoken) Communicator (B2) 500/1775/5, funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) – poziom “Communicator”,
g) Pearson English International Certificate – wersja papierowa i wersja komputerowa (dawniej Pearson Test of English General lub London Tests of English); Level 3-Edexcel Level 1 Certificate in ESOL International – ocena Pass, Merit, Distinction, Pearson Edexcel,
h) Pearson Test of English Academic – wersja stacjonarna i wersja online, z wynikiem 59-75 pkt, Pearson Edexcel,
i) Versant Professional English Test – Level 2, z wynikiem 58-75 pkt,
j) Versant English Test – z wynikiem 58-68 pkt,
k) JETSET Level 5 – ocena Pass, Merit, Distinction; Pearson LCCI Level 1 Certificate in ESOL International (LCCI IQ),
l) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc English B2,
m) ISE II, Level 1 Certificate in ESOL International – CEFR Level B2;
2) język niemiecki:
a) Goethe-Zertifikat B2, Goethe-Institut,
b) ÖSD Zertifikat B2, Österreich Institut funkcjonujący również pod nazwą Österreichisches Sprachdiplom Deutsch (ÖSD) – poziom B2 Mittelstufe Deutsch, Österreich Institut,
c) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Deutsch B2;
3) język francuski:
a) Diplôme d’Etudes en Langue Française DELF B2, wydawany do dnia 30 września 2020 r. przez Centre international d’études pédagogiques (CIEP), a od dnia 1 października 2020 r. przez France Education international (FEI),
b) Diplôme d’Etudes en Langue française DELF 2nd degré, Centre international d’études pédagogiques (CIEP),
c) Diplôme de Langue Française DL B2, Alliance française (AF),
d) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Français B2;
4) język włoski:
a) Certificato di Italiano come Lingua Straniera (CILS Due B2), Università per Stranieri di Siena,
b) Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana, Livello B2 (CELI 3), Università per Stranieri di Perugia,
c) Certificato di Competenza in Lingua Italiana, PLIDA B2, Società Dante Alighieri,
d) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Italiano B2;
5) język hiszpański:
a) Diploma Básico de Español como Lengua Extranjera (DBE), Instituto Cervantes & Universidad de Salamanca,
b) Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel Intermedio, Instituto Cervantes,
c) Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel B2, Instituto Cervantes,
d) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Español B2.
2. Zaawansowana znajomość języka:
1) język angielski:
a) Certificate in Advanced English (CAE), funkcjonujący również pod nazwą Cambridge English: Advanced – ocena A, B lub C, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations),
b) International English Language Testing System (IELTS) – z wynikiem 6,5-7,0 pkt, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations), British Council, IDP IELTS Australia,
c) Aptis (w wersji General lub for Teachers) – z wynikiem ogólnym C, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
d) Aptis (w wersji Advanced) – z wynikiem ogólnym C1, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
e) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) – Educational Testing Service (ETS):
– wersja iBT (internetowa) – z wynikiem całkowitym minimum 95-113 pkt,
– wersja iBT Home Edition – z wynikiem całkowitym minimum 95-113 pkt,
– wersja iBT Paper Edition – z wynikiem całkowitym minimum 95-113 pkt,
f) TOEIC Test – z wynikiem 945-990 pkt z modułu “Listening and Reading” oraz 360-400 pkt z modułu “Speaking and Writing” – Educational Testing Service (ETS),
g) City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Expert (C1) 500/1766/4, funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) – poziom “Expert”, łącznie z City & Guilds Level 2 Certificate in ESOL International (Spoken) Expert (C1) 500/1768/8, funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) – poziom “Expert”,
h) Pearson English International Certificate – wersja papierowa i wersja komputerowa (dawniej Pearson Test of English General lub London Tests of English); Level 4- Edexcel Level 2 Certificate in ESOL International – ocena Pass, Merit, Distinction, Pearson Edexcel,
i) Pearson Test of English Academic – wersja stacjonarna i wersja online, z wynikiem 76-85 pkt, Pearson Edexcel,
j) Versant Professional English Test – Level 2, z wynikiem 76-83 pkt,
k) Versant English Test – z wynikiem 69-78 pkt,
l) JETSET Level 6 – ocena Pass, Merit, Distinction; Pearson LCCI Level 2 Certificate in ESOL International (LCCI IQ),
m) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc English C1,
n) ISE III, Level 2 Certificate in ESOL International – CEFR Level C1;
2) język niemiecki:
a) Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP), Goethe-Institut,
b) Goethe-Zertifikat C1, Goethe-Institut,
c) Deutsches Sprachdiplom Zweite Stufe (DSD II), Kultusministerkonferenz,
d) ÖSD Zertifikat C1, Österreich Institut funkcjonujący również pod nazwą Österreichisches Sprachdiplom Deutsch (ÖSD) C1 Oberstufe Deutsch, Österreich Institut,
e) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Deutsch C1;
3) język francuski:
a) Diplôme Supérieur d’Etudes Françaises DS, Alliance française (AF),
b) Diplôme Approfondi de Langue Française DALF C1, wydawany do dnia 30 września 2020 r. przez Centre international d’études pédagogiques (CIEP), a od dnia 1 października 2020 r. przez France Education international (FEI);
4) język włoski:
a) Certificato di Italiano come Lingua Straniera (CILS Tre C1), Università per Stranieri di Siena,
b) Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana, Livello C1 (CELI 4), Università per Stranieri di Perugia,
c) Certificato di Competenza in Lingua Italiana, PLIDA C1, Società Dante Alighieri;
5) język hiszpański: Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel C1, Instituto Cervantes;
6) egzamin państwowy z języka obcego złożony przed Państwową Komisją Egzaminacyjną powołaną na podstawie zarządzenia nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990 r. w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych (Dz. Urz. MEN poz. 44).
3. Biegła znajomość języka:
1) język angielski:
a) Certificate of Proficiency in English (CPE), funkcjonujący również pod nazwą Cambridge English: Proficiency – ocena A, B lub C, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations),
b) International English Language Testing System (IELTS) – z wynikiem 7,5-9,0 pkt, Cambridge Assessment English (dawniej Cambridge English Language Assessment oraz University of Cambridge ESOL Examinations), British Council, IDP IELTS Australia,
c) Aptis (w wersji Advanced) – z wynikiem ogólnym C2, w wersji pełnej 5-modułowej, komputerowej, certyfikowanej przez British Council,
d) Test of English as a Foreign Language (TOEFL) – Educational Testing Service (ETS):
– wersja iBT (internetowa) – z wynikiem całkowitym minimum 114-120 pkt,
– wersja iBT Home Edition – z wynikiem całkowitym minimum 114-120 pkt,
– wersja iBT Paper Edition – z wynikiem całkowitym minimum 114-120 pkt,
e) City & Guilds Level 3 Certificate in ESOL International (reading, writing and listening) Mastery (C2) 500/1767/6, funkcjonujący również pod nazwą City & Guilds International ESOL (IESOL) – poziom “Mastery”, łącznie z City & Guilds Level 3 Certificate in ESOL International (Spoken) Mastery (C2) 500/1771/8, funkcjonującym również pod nazwą City & Guilds International Spoken ESOL (ISESOL) – poziom “Mastery”,
f) Pearson English International Certificate – wersja papierowa i wersja komputerowa (dawniej Pearson Test of English General lub London Tests of English); Level 5- Edexcel Level 3 Certificate in ESOL International – ocena Pass, Merit, Distinction, Pearson Edexcel,
g) Pearson Test of English Academic – wersja stacjonarna i wersja online, z wynikiem 86-90 pkt, Pearson Edexcel,
h) Versant Professional English Test – Level 2, z wynikiem 84-90 pkt,
i) Versant English Test – z wynikiem 79 i 80 pkt,
j) JETSET Level 7 – ocena: Pass, Merit, Distinction; Pearson LCCI Level 3 Certificate in ESOL International (LCCI IQ),
k) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc English C2,
l) ISE IV, Level 3 Certificate in ESOL International – CEFR Level C2;
2) język niemiecki:
a) Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS), Goethe-Institut,
b) Kleines Deutsches Sprachdiplom (KDS), Goethe-Institut,
c) Goethe-Zertifikat C2 – Zentrale Oberstufenprüfung (ZOP), Goethe-Institut,
d) Goethe-Zertifikat C2: Großes Deutsches Sprachdiplom (GDS), Goethe-Institut,
e) ÖSD Zertifikat C2, Österreich Institut,
f) The European Language Certificates (telc GmbH) – telc Deutsch C2;
3) język francuski:
a) Diplôme Approfondi de Langue Française DALF, Centre international d’études pédagogiques (CIEP),
b) Diplôme de Hautes Etudes Françaises DHEF, Alliance française (AF),
c) Diplôme Approfondi de Langue Française DALF C2, wydawany do dnia 30 września 2020 r. przez Centre international d’études pédagogiques (CIEP), a od dnia 1 października 2020 r. przez France Education international (FEI);
4) język włoski:
a) Certificato di Italiano come Lingua Straniera (CILS Quattro C2), Università per Stranieri di Siena,
b) Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana, Livello C2 (CELI 5), Università per Stranieri di Perugia,
c) Certificato di Competenza in Lingua Italiana, PLIDA C2, Societa Dante Alighieri;
5) język hiszpański:
a) Diploma Superior de Español como Lengua Extranjera (DSE), Instituto Cervantes & Universidad de Salamanca,
b) Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel Superior, Instituto Cervantes,
c) Diploma de Español como Lengua Extranjera (DELE) Nivel C2, Instituto Cervantes.
4. Egzamin nauczycielski – państwowy nauczycielski egzamin z języka obcego stopnia I lub II złożony przed Państwową Komisją Egzaminacyjną powołaną na podstawie zarządzenia nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990 r. w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Do 31.08.2026 rok również: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RÓWNIEŻ:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kwalifikacje określone w tabeli – Zajęcia resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne oraz dodatkowo jedne z poniższych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kwalifikacje dotychczasowe do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach
ZACHOWANIE KWALIFIKACJI NABYTYCH
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia (1.09.20017) na podstawie mianowania, którzy spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela.
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia, którym na podstawie dotychczasowych przepisów uznano ukończony kierunek (specjalność) studiów za zbliżony do nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć, zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki.
KWALIFIKACJE
|
|
|
|
|
|
|
|
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
O posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy:
UWAGA 1:
W przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 10 ust. 3 Karty Nauczyciela, uzupełniających przygotowanie pedagogiczne, organizowane zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli, za odbycie praktyki pedagogicznej uznaje się pracę w szkole lub placówce, pod warunkiem uzyskania jej pozytywnej oceny
UWAGA 2:
Wymiar przygotowania pedagogicznego nie dotyczy osób, które uzyskały przygotowanie pedagogiczne przed dniem 31 października 1991 r.
ZACHOWANIE NABYTYCH KWALIFIKACJI
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia (1.09.20017) na podstawie mianowania, którzy spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela.
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia, którym na podstawie dotychczasowych przepisów uznano ukończony kierunek (specjalność) studiów za zbliżony do nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć, zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki.
KWALIFIKACJE
|
|
|
|
|
|
|
|
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
O posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy:
UWAGA 1:
W przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 10 ust. 3 Karty Nauczyciela, uzupełniających przygotowanie pedagogiczne, organizowane zgodnie z przepisami w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli, za odbycie praktyki pedagogicznej uznaje się pracę w szkole lub placówce, pod warunkiem uzyskania jej pozytywnej oceny
UWAGA 2:
Wymiar przygotowania pedagogicznego nie dotyczy osób, które uzyskały przygotowanie pedagogiczne przed dniem 31 października 1991 r.
ZACHOWANIE NABYTYCH KWALIFIKACJI:
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia (1.09.2009) na podstawie mianowania, którzy spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela.
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia, którym na podstawie dotychczasowych przepisów uznano ukończony kierunek (specjalność) studiów za zbliżony do nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć, zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły lub rodzaju placówki.
KWALIFIKACJE
|
|
|
|
|
|
|
|
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
O posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy:
UWAGA 1:
W przypadku nauczycieli zatrudnionych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia i uzupełniających przygotowanie pedagogiczne oraz nauczycieli, o których mowa w art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, za odbycie praktyki pedagogicznej uznaje się pracę w szkole lub placówce, pod warunkiem uzyskania jej pozytywnej oceny.
UWAGA 2:
Wymiar przygotowania pedagogicznego nie dotyczy osób, które uzyskały przygotowanie pedagogiczne przed dniem 31 października 1991 r.
ZACHOWANIE NABYTYCH KWALIFIKACJI
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia (8.10.2002) na podstawie mianowania, którzy spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów, zachowują nabyte kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela.
KWALIFIKACJE
|
|
|
|
|
|
|
|
1 kierunek (specjalność) studiów zbliżony do nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć – należy przez to rozumieć kierunek (specjalność) dający dostateczną wiedzę merytoryczną z zakresu nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć; ustalenia, czy dany kierunek (specjalność) studiów jest zbliżony z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć, dokonuje kurator oświaty – (8.10.2002 – 31.05.2004) z dniem 31 maja 2004 r. § 1 pkt 4, w zakresie, w jakim powierza kuratorowi oświaty ustalenie, czy dany kierunek (specjalność) studiów jest zbliżony do nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć, został uznany za niezgodny z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U.03.118.1112) oraz z art. 92 ust. 1 Konstytucji RP, wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 12 maja 2004 r. (Dz.U.04.122.1290).
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
O posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy:
UWAGA 1:
W przypadku nauczycieli zatrudnionych przed dniem wejścia w życie rozporządzenia i uzupełniających przygotowanie pedagogiczne oraz nauczycieli, o których mowa w art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, za odbycie praktyki pedagogicznej uznaje się pracę w szkole lub placówce, pod warunkiem uzyskania jej pozytywnej oceny.
UWAGA 2:
Wymiar przygotowania pedagogicznego nie dotyczy osób, które uzyskały przygotowanie pedagogiczne przed dniem 31 października 1991 r.
UWAGA 3:
Warunki zdrowotne niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela spełnia osoba, która przed nawiązaniem stosunku pracy przedstawiła zaświadczenie lekarskie stwierdzające posiadanie tych warunków, według zasad określonych w odrębnych przepisach.
ZACHOWANIE NABYTYCH KWALIFIKACJI
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia (31.10.1991), którzy spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów oraz uzyskali mianowanie, posiadają kwalifikacje w rozumieniu przepisów niniejszego rozporządzenia.
KWALIFIKACJE
|
|
|
|
|
|
|
|
1 kierunek (specjalność) studiów zbliżony do nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć – należy przez to rozumieć kierunek (specjalność) dający dostateczną wiedzę merytoryczną z ich zakresu; ustalenia, czy dany kierunek (specjalność) studiów jest zbliżony z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć, dokonuje dyrektor szkoły, a w odniesieniu do dyrektora szkoły organ sprawujący nadzór pedagogiczny (10.03.1999 – 7.10.2002)
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
O posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy:
Uwaga.
Warunki fizyczne i zdrowotne niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela spełnia osoba, która przed nawiązaniem stosunku pracy przedstawiła – według zasad określonych w odrębnych przepisach – zaświadczenie lekarskie stwierdzające posiadanie tych warunków.
ZACHOWANIE NABYTYCH KWALIFIKACJI
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia (31.10.1991), którzy spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów oraz uzyskali mianowanie, posiadają kwalifikacje w rozumieniu przepisów niniejszego rozporządzenia.
KWALIFIKACJE
|
|
|
|
|
|
|
|
1 kierunek (specjalność) studiów zbliżony do nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć – należy przez to rozumieć kierunek (specjalność) dający dostateczną wiedzę merytoryczną z ich zakresu; ustalenia, czy dany kierunek (specjalność) studiów jest zbliżony z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć, dokonuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny (30.01.1994 – 9.03.1999)
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
O posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy:
Uwaga.
Warunki fizyczne i zdrowotne niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela spełnia osoba, która przed nawiązaniem stosunku pracy przedstawiła – według zasad określonych w odrębnych przepisach – zaświadczenie lekarskie stwierdzające posiadanie tych warunków.
ZACHOWANIE NABYTYCH KWALIFIKACJI
Nauczyciele zatrudnieni w dniu wejścia w życie rozporządzenia (31.10.1991), którzy spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów oraz uzyskali mianowanie, posiadają kwalifikacje w rozumieniu przepisów niniejszego rozporządzenia.
KWALIFIKACJE
|
|
|
|
|
|
1 kierunek (specjalność) studiów zbliżony do nauczanego przedmiotu lub rodzaju prowadzonych zajęć – należy przez to rozumieć kierunek (specjalność) dający dostateczną wiedzę merytoryczną z ich zakresu; o zgodności lub zbliżeniu kierunku (specjalności) studiów z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć decyduje organ zatrudniający (31.10.1991 – 29.01.1994)
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
O posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy:
Uwaga.
Warunki fizyczne i zdrowotne niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela spełnia osoba, która przed nawiązaniem stosunku pracy przedstawiła – według zasad określonych w odrębnych przepisach – zaświadczenie lekarskie stwierdzające posiadanie tych warunków.
ZACHOWANIE NABYTYCH KWALIFIKACJI
Nauczycieli, którzy do 6.06.1989 r. spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów oraz uzyskali mianowanie, uznaje się za posiadających kwalifikacje w rozumieniu przepisów niniejszego rozporządzenia.
KWALIFIKACJE
|
|
|
W klasach I-III:
|
Kwalifikacje do nauczania okreslonego przedmiotu w klasach IV-VIII:
|
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
Przygotowanie pedagogiczne posiada osoba, która ukończyła:
Uwaga.
Warunki fizyczne i zdrowotne, niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela, spełnia osoba, która przed nawiązaniem stosunku pracy przedstawiła – według zasad określonych w odrębnych przepisach – zaświadczenie zakładu społecznego służby zdrowia, stwierdzające posiadanie tych warunków.
ZACHOWANIE NABYTYCH KWALIFIKACJI
Nauczycieli, którzy do 6.06.1989 r. spełniali wymagania kwalifikacyjne na podstawie dotychczasowych przepisów oraz uzyskali mianowanie, uznaje się za posiadających kwalifikacje w rozumieniu przepisów niniejszego rozporządzenia.
KWALIFIKACJE
|
|
W klasach I-III:
|
Kwalifikacje do nauczania okreslonego przedmiotu w klasach IV-VIII:
|
[1] Przez zgodność kierunku studiów wyższych z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć rozumie się nauczanie tego przedmiotu lub prowadzenie zajęć w wymiarze równym co najmniej połowie obowiązkowego wymiaru zajęć nauczyciela.
W przypadku gdy liczba godzin określonego przedmiotu nauczania, wynikająca z planu nauczania w danej szkole, jest mniejsza od połowy obowiązkowego wymiaru zajęć nauczyciela – warunek zgodności kierunku studiów z nauczanym przedmiotem jest spełniony, jeżeli nauczyciel realizuje wszystkie godziny tego przedmiotu.
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
Przygotowanie pedagogiczne posiada osoba, która ukończyła:
Uwaga.
Warunki fizyczne i zdrowotne, niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela, spełnia osoba, która przed nawiązaniem stosunku pracy przedstawiła – według zasad określonych w odrębnych przepisach – zaświadczenie zakładu społecznego służby zdrowia, stwierdzające posiadanie tych warunków.
KWALIFIKACJE
Kwalifikacje do nauczania w szkołach w zakresie wykształcenia posiada osoba, która ukończyła szkołę wyższą lub inną szkołę i ma przygotowanie pedagogiczne albo ukończyła szkołę kształcącą nauczycieli i podejmuje pracę na stanowisku, do którego zajmowania zgodnie z przepisami rozporządzenia są to wystarczające kwalifikacje.
|
|
W terminie do dnia 31 sierpnia 1990 r. kwalifikacje do nauczania w szkołach podstawowych można uzyskać również przez uzyskanie świadectwa dojrzałości i ukończenie studium pedagogicznego.
|
DEFINICJA PRZYGOTOWANIA PEDAGOGICZNEGO
Brak definicji.
Uwaga.
Warunki zdrowotne do wykonywania zawodu nauczycielskiego spełnia osoba, która przed podjęciem pracy przedstawi zaświadczenie społecznego zakładu służby zdrowia, stwierdzające posiadanie warunków fizycznych i zdrowotnych umożliwiających prawidłowe wykonywanie pracy nauczycielskiej.
Kwalifikacje dotychczasowe – specjalistyczne w szkołach podstawowych
OD |
DO |
KWALIFIKACJE (Zajęcia bibliotekarskie) |
28.09.1982 | 5.06.1989 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
6.06.1989 | 31.10.1991 |
|
RÓWNIEŻ:
|
||
31.10.1991 | 7.10.2002 | RÓWNIEŻ:
|
RÓWNIEŻ:
|
||
OD |
DO |
KWALIFIKACJE (Bibliotekarz) |
8.10.2002 | 31.08.2009 |
|
|
||
|
||
1.09.2009 | 3.05.2012 |
|
|
||
|
||
|
||
4.05.2012 | 31.08.2017 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
1.09.2017 | 25.03.2019 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
26.03.2019 | 2.10.2023 |
|
|
||
|
||
|
||
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
1.09.2009 | 31.08.2017 |
|
|
||
|
||
|
||
1.09.2017 | 2.10.2023 |
|
|
||
|
||
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
8.10.2002 | 31.08.2009 |
|
|
||
1.09.2009 | 1.09.2017 |
|
|
||
|
||
|
||
1.09.2017 | 25.03.2019 |
|
|
||
25.03.2019 | 2.10.2023 |
|
|
OD |
DOv |
KWALIFIKACJE |
23.08.1990 | 31.10.1991 | RÓWNIEŻ:
|
RÓWNIEŻ:
|
||
31.10.1991 | 29.01.1994 |
a) odpowiednich kierunków filologicznych lub |
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
RÓWNIEŻ:
|
||
30.01.1994 | 7.10.2002 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
8.10.2002 | 31.08.2009 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
||
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
||
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
||
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
||
1.09.2009 | 1.09.2017 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
||
1.09.2017 | 25.03.2019 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
||
|
||
|
||
|
||
26.03.2019 | 2.10.2023 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
W KLASACH 1-3 RÓWNIEŻ:
|
||
|
||
|
||
|
OD | DO | KWALIFIKACJE |
28.09.1982 | 5.06.1989 |
|
| ||
| ||
| ||
6.06.1989 | 30.10.1991 | RÓWNIEŻ:
|
31.10.1991 | 7.10.2002 | RÓWNIEŻ:
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
1.09.2009 | 31.08.2017 |
|
|
||
|
||
|
||
1.09.2017 | 2.10.2023 |
|
|
||
|
||
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
24.08.2022 | 2.10.2023 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
28.09.1982 | 5.06.1989 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
6.06.1989 | 22.08.1990 |
|
RÓWNIEŻ:
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
8.10.2002 | 31.08.2009 |
|
1.09.2009 | 31.08.2017 |
|
|
||
1.09.2017 | 25.03.2019 |
|
|
||
26.03.2019 | 2.10.2023 |
|
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
1.09.1993 | 5.09.2000 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
Nauczać religii w szkołach podstawowych mogą również: | ||
|
||
|
||
|
||
6.09.2010 | 31.08.2016 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
1.09.2016 | 31.08.2019 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
|
||
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
1.09.2017 | 25.03.2019 |
|
|
||
26.03.2019 | 2.10.2023 |
|
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
1.09.2009 | 31.08.2017 |
|
|
||
|
||
1.09.2017 | 25.03.2019 |
|
|
||
|
||
26.03.2019 | 2.10.2023 |
|
|
||
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
1.09.2009 | 2.10.2023 |
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
1.09.2017 | 2.10.2023 |
|
|
||
|
||
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
1.09.2017 | 2.10.2023 |
|
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
8.10.2002 | 31.08.2009 |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
1.09.2009 | 31.08.2017 |
|
|
||
|
||
1.09.2017 | 25.03.2019 |
|
|
||
26.03.2019 | 2.10.2023 |
|
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
6.06.1989 | 22.08.1990 | RÓWNIEŻ:
|
OD |
DO |
KWALIFIKACJE |
6.06.1989 | 30.10.1991 |
|
OD | DO | KWALIFIKACJE |
8.10.2002 | 31.08.2009 | RÓWNIEŻ:
|
1.09.2009 | 31.08.2017 |
|
| ||
1.09.2017 | 2.10.2023 |
|
|